RENI, Guido
(b. 1575, Calvenzano, d. 1642, Bologna)
Biography
Italian painter of popular religious works and critically acclaimed mythological
scenes. He was born in Bologna and began to study painting at the age of nine; he
joined the Carracci Academy when he was 20. His studies were rounded off by a trip
to Rome in about 1600. From that moment on, antique and recent Roman art became his
ideals. He admired Raphael unconditionally. He did, however, come to terms with Caravaggio's
naturalism in a group of youthful works such as The Crucifixion of St Peter in the
Vatican Gallery (1604), where the use of chiaroscuro provided enormous energy.
He alternated between living in his native Bologna and visits to Rome. After Annibale
Carracci's death (1609) he became the leader of the classical school of Emilian painters.
His adhesion to this school can be seen in the frescos he painted in Rome in about
1610 in the Quirinal Palace, the Vatican, and various churches (e.g. San Gregorio
Magno al Cielo). They were inspired by the return to classical taste and culminated
in Aurora in Palazzo Ludovisi which has almost mimetic qualities. The large altarpieces
he painted in Bologna - The Massacre of the Innocents and Pietà dei Mendicanti
both in the Bologna Pinacoteca Nazionale - mark the triumph of design, the ability
to control and channel feelings, gestures, expressions, drawing, and colour into
a single, eloquent, and faultless form. Guido Reni's success was underlined by the
important commissions he received. They included the cycle of The Labors of Hercules
(1617-21) that he painted for the Duke of Mantua and which are now in the Louvre.
He exalted the clarity of light, the perfection of the body, and lively colour. Toward
the end of his life, Reni modified his style. His paintings became so airy as to
seem insubstantial and were almost completely monochrome. He also used long, flowing
brushstrokes and conveyed an atmosphere laden with intense melancholy.
Guido Reni was a quintessentially classical academic but he was also one of the most
elegant painters in the annals of art history. He was constantly seeking an absolute,
rarefied perfection which he measured against classical Antiquity and Raphael. Because
of this, over the years the Bolognese painter has been in and out of fashion, depending
on the tastes of the times. The eighteenth century loved him, the nineteenth century,
persuaded by the violent criticism of John Ruskin, hated him. But even his detractors
cannot deny the exceptional technical quality of his work nor the clarity of his
supremely assured and harmonious brushwork. |
RENI, Guido
(b. 1575, Calvenzano, d. 1642, Bologna)
Biografia
Pintor italiano trabajos religiosos populares y escenas mythological de críticamente
aclamadas. Él nació en Bolonia y comenzó a estudiar la pintura
en la edad de nueve; él ensambló a academia de Carracci cuando él
era 20. Sus estudios fueron redondeados apagado por un viaje a Roma en cerca de 1600.
A partir de ese momento encendido, el arte romano antiguo y reciente se convirtió
en sus ideales. Él admiró Raphael incondicional. Él , sin embargo,
venido a los términos con el naturalism de Caravaggio en un grupo de trabajos
jóvenes tales como el Crucifixion de St Peter en la galería de Vatican
(1604), donde el uso del chiaroscuro proporcionó energía enorme. Él
se alternó entre vivir en su Bolonia nativa y las visitas a Roma. Después
de la muerte de Annibale Carracci (1609) hicieron el líder de la escuela clásica
de los pintores de Emilian. Su adherencia a esta escuela se puede considerar en los
frescos que él pintó en Roma en cerca de 1610 en el palacio de Quirinal,
el Vatican, y las varias iglesias (e.g. al Cielo del San Gregorio Magno). Fueron
inspirados por la vuelta al gusto clásico y culminaron en Aurora en Palazzo
Ludovisi que tiene calidades casi mimetic. Los altarpieces grandes que él
pintó en Bolonia - el Massacre del dei Mendicanti ambos de Innocents y de
Pietà en Bolonia Pinacoteca Nazionale - marca el triunfo del diseño,
la capacidad de controlar y sensaciones del canal, los gestos, las expresiones, dibujo,
y color en una forma sola, elocuente, e intachable. El éxito de Guido Reni
fue subrayado por las comisiones importantes que él recibió. Incluyeron
el ciclo de los trabajos de Hércules (1617-21) esos él pintaron para
el duque de Mantua y que ahora están en la lumbrera. Él exalted la
claridad de la luz, la perfección del cuerpo, y el color animado. Hacia el
final de su vida, Reni modificó su estilo. Sus pinturas se convirtieron así
que airy en cuanto a parézcase insubstancial y eran casi totalmente monocromático.
Él también utilizó de largo, las pinceladas que fluían
y transportó una atmósfera laden con melancolía intensa. Guido
Reni era un académico quintessentially clásico pero él era también
uno de los pintores más elegantes de los anales de la historia del arte. Él
buscaba constantemente un absoluto, rarefied perfección la clásica
que él midió contra la antigüedad y Raphael. Debido a esto, sobre
los años el pintor de Bolognese ha estado dentro y fuera de manera, dependiendo
del gusto de los tiempos. El décimo octavo siglo lo amó, el diecinueveavo
siglo, persuadido por la crítica violenta de Juan Ruskin, lo odió.
Pero incluso sus detractores no pueden negar excepcionales la calidad técnicas
de sus trabajo ni la claridad del brushwork supremely asegurado y armonioso el suyo.
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